29 mei geboortedag van de tweeling.

29 mei geboortedag van de tweeling

Op een dag in mei fietsten wij van Noordhorn naar de STAD.
Heleen reed op een opoefiets, deze fiets bood extra ruimte voor de buik tussen het stuur.
Verder reed ze gemakkelijk en het was goed weer.
Met verbazing zag ik haar pedaleren...blijkbaar zonder moeite.
´s Avonds kwamen we weer thuis in Noordhorn
We zouden de volgende dag beginnen met het wadlopen.

Helaas begon het gedonder midden in de nacht...we denken een uur  of drie.
De vruchten knapten...we zaten klaarwakker en bereiden ons op, wat nu ging gebeuren.
Toen de huisarts bereikbaar was en we vertelden dat het zover was.
Hij beloofde bij ons te komen om te zien wat er was te doen.
We belden ook al de school, dat ik niet beschikbaar om les te geven, vanwege barensnood.
Inmiddels had de huisarts ons huis bereikt.
Hij constateerde, dat er sprake van een STUITLIGGING.
Dat betekende, dat wij naar Tavenier moesten voor de bevalling.
De huisarts keek mij aan....kan dat.
U kunt vertrekken naar Tavenier.
Vervolgens reed ik naar Tavenier.
Daar waren ze al gewaarschuwd.
Daar komt een dame met Stuitligging.
Was het tamelijk gecompliceerd of normaal.
Terwijl zij onderzochten,   bleek al spoedig, dat er niet alleen een hart klopte, maar op de achtergrond nog een duidelijke hartklopping.
Dat betekende, dat ze niet alleen hadden te maken met een stuitligging, maar er was een tweeling.
Alles werd klaargemaakt voor  een ambulanc om het geheel te vervoeren naar het algemene ziekenhuis.
Ee verpleegsters fantaseerden over het zoeken van een parkeerplaats bij de Herestraat, waar zij hun kunsten konden vertonen.
 Helaas..ze keken nog eens...de geboorte was reeds begonnen...geen ambulane.
Alles moest nu gebeuren er kwamen verschillende artsen en verpleegsters.
Het werd zelfs gewoon druk.
Ik was de leek van dit zaakje...
Ik besloot wat acheruit staan om niet in de weg staan.
Heleen vond de artsen en verpleegster prima en ze zei
Ík ben blij dat u erbij bent!
Tussen de eerste ...in de stuitligging...en de tweede, verliepen drie kwartier.

Maar er waren twee knapen.
Ik verliet het Tavenier en zocht een plaats om een sigaret te roken.
De spanning was er nu wel af.

Waar het gebeurde

Tavenier











Reacties